wtorek, 19 marca 2013

Polonez vs. Polonez 1:43

Na prośbę użytkownika "pvs" publikuję kilka zdjęć przedstawiających model Poloneza Caro Plus Policja od Welly oraz bordowego Poloneza Caro od Bburago. Tak się składa, że akurat dzisiaj dokonałem zakupu policyjnego wozu od Welly. Cena w moim mieście? 9 złotych za Welly i 11,90 zł za Bburago. (Dla porównania w Nowy Sączu, a dokładniej w Tesco, które odwiedziłem wczoraj w poszukiwaniu Audi od Rastar, ale o tym kiedy indziej - te pierwsze stoją po 16,99 zaś te drugie złotówkę niżej). Nie mogłem zatem przepuścić takiej okazji =)

Wiem, że zdjęcia nie są może do końca zbyt ostre, ale mam nadzieję, że ukazują różnice. A tych nie brakuje.    Po pierwsze model model od Welly jest krótszy od tego z Bburago o około 4-5 mm i dzięki temu zgrabniejszy. Samochód od Welly jest bardziej smukły i bardziej podobny do oryginału. "Poldek" Bburago wygląda nieco jak "muscle car", niestety wydaje się zbyt gruby i niezbyt foremny. Welly pomyślało o lusterku w kabinie, Bburago zapomniało. Światła przednie i tylne lampy zdecydowanie lepiej przylegają do matrycy w modelu od... Welly, tak zgadliście drodzy Czytelnicy. Bburago trochę "pojechało po bandzie", to nie tak, że nie cieszę się z posiadania bordowego Poloneza, ale dzisiaj - kupując Poloneza Welly - dostrzegłem, że przynajmniej w samochodach polskich, Welly jest lepsze i... zazwyczaj tańsze. Żeby jednak nie było, do niedawna jeszcze włoską firmę, darzyłem i w dalszym ciągu darzę sympatią. Odnośnie porównania - oceńcie sami:










15 komentarzy:

  1. Witam

    Ciekawe porównanie. Jak będę miał chwilę, to zobaczę jak moje Poldki z Welly i Bburago w wersji cywilnej i policyjnej wyglądają :).
    Zapraszam do zobaczenia zdjęć mojej kolekcji Bburago:
    http://dardas.info/bburago/wordpress/
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakiej skali kupiłeś tego poloneza z producenta welly czy to 1:43 czy 1:34 ? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Hello!
    I liked your blog and I already have a follower.
    Very interesting comparison. In the photo is cuter Bburago. But with details accounts, Welly is better.

    I also collect 1:43 esc. My blog is http://lauburu43.blogspot.com.ar/

    Greetings!!



    Hola!!!
    Me gustó tu blog y ya me tenéis de seguidor.
    Muy interesante la comparación. En foto es más lindo el Bburago. Pero con los detalles que cuentas, Welly es mejor.

    También colecciono esc 1:43. Mi blog es http://lauburu43.blogspot.com.ar/

    Saludos!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank's. It's true - Welly is better. You've a great collection to. Best wishes from Poland.

      Usuń
  4. To prawda.
    Polonez bburago wydaje sie mniej podobny do prawdziwego poloneza. Na pierwszy rzut oka widać ze maja różne wymiary.
    Mam jeszcze jeden pomysł na porównanie, skoro Ci tak świetnie poszło. Bburago nie robi fiata 125p. Modele Welly są w większości nieco mniejsze od Bburago. Może 126p będzie ładnie pasował do Bburago Poloneza lub innego modelu Bburago co, do którego jest pewność ze jest w skali 1:43.

    OdpowiedzUsuń
  5. A może 125p od Welly porównać z tym od KAP'u ? Zmierzyć, zważyć i porównać. Powyższe spostrzeżenia są trafne, Welly w ostatnim czasie poprawił swoje modeliki jak te w 1:43 tak i te 1:34. Są bardziej dopracowane niż ich słabsza konkurencja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co będę polował na brązowego Fiata 125 od KAP'u - już na początku kwietnia więc można będzie zrobić małe porównanie, no chyba, że ktoś mnie ubiegnie;)

      Usuń
  6. Witam!Zauważyłem ,że dużo osób narzeka na mieszać różnych producentów.Tak zawsze było.Wszyscy kolekcjonerzy tak samo często robili ,ale nie którzy będą żałować ,że nie kupili modelu ferrari za 30zł .Za tą cenie można kupić różnie tance modele z innych producentów.Tak bywa.
    P.S. U mnie jest drobna zmiana trzymam się dwóch producentów bburago 1;43 i welly 1:34 . Żadnych innych nie planuję ich kupować.
    Życie Wesołych Świąt
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://moje-modele-samochodow.blogspot.com/28 marca 2013 12:51

      Najważniejsze, by każdy zbierający był zadowolony z profilu swojej kolekcji i trzymał się tego. Bburago i Welly faktycznie produkują wiele ciekawych modeli, które mogą być wspaniałą częścią zboru. Również zbieram modele tych producentów.

      Dziękuję, również Wesołych i "obfitych" kolekcjonersko Świąt;)

      Usuń
  7. witam , mam kilka modeli bburago na sprzedaz w skali 1:43 oraz welly 1:34 , zainteresowanych prosze o kontakt mailowy
    rafi23@autograf.pl
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi się ten od bburago bardziej podoba, jest jakiś taki klimatyczniejszy:)

    http://www.jutrznia.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Bburago są dużo lepsze:) I mają większy fame;)

    http://forum.scigacz.pl/profile.php?mode=viewprofile&u=106840

    OdpowiedzUsuń
  10. A Hot Wheels? Moim zdaniem, też są świetne:)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie:)